Monday, December 1, 2008

Pengalaman Temuduga

sebenarnya pengalaman temuduga dalam sektor swasta dan kerajaan agak berbeza. Saya pernah di panggil temuduga SPA bagi jawatan Penolong Pegawai Tadbir, Penolong Penguasa Imegresen. Dua-dua jawatan ini saya tidak dapat. Alahai, susah juga mau masuk government ni, semua soalan kena tanya berbentuk fakta...manalah ingat semua tu..goreng pun kalo salah pun tidak betul juga. Adakah penemuduga itu cakap dengan calon lain sebelum saya, itu penemuduga cakap sebenarnya dorang sudah ada calon cuma memanggil calon lain hanya untuk memenuhi syarat sahaja. Kalo itu jadinya buat apa dipanggil pi temuduga kan. Yalah, kalo pasal kabel ini memang lah senang saja masuk kerja governement. Sewaktu menghadiri temuduga Pembantu Pengurusan Murid..saya kena tanya apa tugas pembantu pengurusan murid, piramid makanan, siapa ketua menteri sabah dan malaysia, Apa dasar yang dikenalkan oleh pah lah...saya pun apa lagi goreng..salah atau betul main cakap ja..janji pandai kelentong pahal tidak pun betul fakta...hehhe..last2 itu penemuduga tanya suami kerja mana... saya cakap mengajar di ranau, saya pula kerja di kk...adakah dia tanya suami saya selalu balik kk atau tidak..saya cakap selalu juga. lepas itu dia tanya penempatan minta dimana...saya cakap lah pilihan pertama di kk dan pilihan kedua di ranau.... harap-harap dapat lah ni kerja....
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...