Monday, December 1, 2008

Temuduga

Teringat pula ketika saya menghadiri temuduga jawatan Pembantu Pengurusan Murid di SPP Kompleks Putrajaya Kota kinabalu. Saya agak bernasib baik kerana masih diterima menhadiri temuduga tersebut, ini kerana saya tidak tahu pun saya sepatutnya ada temuduga. Ketika dalam bas ( menuju ke tempat kerja) pada paginya, tiba-tiba handphone berdering. saya tengok di skrin panggilan dari Ayah saya. Kebiasaan ayah saya hanya telefon apabila ada hal penting. jadi saya dapat agak perkara itu penting tetapi tidak tahu hal apa. Apabila saya angkat telefon, ayah saya mengatakan saya ada surat tawaran perlantikan tetap temuduga pembantu pengurusan murid. Tetapi temuduga tersebut sudah pun berlangsung kelmarin maksudnya hari tersebut 20 november 2008, surat panggilan temuduga adalah 19 november 2008. satu hari sudah berlalu, terkilan juga waktu tu, surat lambat kena ambil di kampung katakan. silap saya juga sebab boleh cek online, saya tidak pun pi cek..ingat saya tidak dapat. Ayah saya bagi semangat, dia cakap cuba telefon minta di temuduga. Saya cakap ya ja..padahal dalam hati saya memang teda harapan sudah. Saya rasa itu adalah hari yang malang bagi saya, waktu saya turun dari bas, tiba skrit baju kurung saya di injak..punyalah saya tersekat disitu, jatuh lah terus..ai kurang ajar punya om pula yang tidak sabar-sabar mau turun dari bas. sempat juga saya pi marah tu ..malunya itu....sampai ja di opis terus saya telefon pejabat SPP kota kinabalu. saya bagitaulah alasan-alasan yang munasabah. nasib baik itu penemuduga baik hari dia suruh datang juga...
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...