Friday, August 14, 2009

KEEP ALERT

Forumer 1:-

Those yang masih berminat dengan KPLI…pin KPLI 2010 akan dijangka keluar pada 18 Ogos 2009 ini…kemungkinan besar CGPA akan dititikberatkan…dengan CGPA 2.75 adalah layak memohon KPLI…tapi ini belum diputuskan lagi…kerana masih banyak yang mengharap mendapat peluang masing-masing…

Forumer 2:-

Betul ke 18 Ogos 2009..sebab dengar-dengar tak pasti lagi ada tarikh yang sesuai untuk diiklankan..tapi memang ada lah borang kpli Cuma tak pasti bila..

Forumer 3:-

Kita tunggu dan lihat je..kalo benar 18 ogos 2009..bermakna minggu depan hari selasa lah…harap-harap lah CGPA 2.75 bukan syarat utama…moga2 lah syarat macam dulu juga…sebab ini akan menutup banyak peluang bagi yang berminat nak jadi guru…

Forumer 4:-

Takutlah..saya pun berminat nak jadi cikgu…tapi CGPA tak sampai 2.75…..sya rasa kalo betul syarat dia macam ni….gelap lah masa depan saya… tak de harapan lah ni…

Forumer 5:-

Macam kes kawan aku, dia dapat kpli ambilan jun 2007…tapi dia tak payah mtest dan temuduga…trus dapat tawaran masuk maktab…tapi dia pernah di temuduga sebelum ini Cuma tak berjaya…ambilan jan 2008 pun dia ada apply…dia dah ambil mtest pun tapi ..rezeki dia dapat kpli ambilan jun 2007…nampaknya BPG ada calon simpan sendiri bagi mengisi tempat kekosongan…dan bila diperlukan…

Forumer 6:-

Ya, ramai juga kwn aku dapat KPLI dengan cara begitu….BPG memang ada calon simpanan…bagi mereka yang pernah ditemuduga dan tidak berjaya dan pernah membuat rayuan tapi tidak juga berjaya…mungkin anda berpeluang dalam bila2 masa…misalnya kalo BPG tak kuarkan borang KPLI ambilan 2010…kemungkinan calon jun 2009 yang tak berjaya dan pernah membuat rayuan ada harapan diserap dalam ambilan jan 2010….so, good luck…

Forumer 7:-

Itu terpulang kepada rezeki masing-masing..
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...